Každý, kdo si vybírá značku manipulační techniky, by měl hledět nejen na samotné stroje, ale rovněž na servis, který značka poskytuje. Nejde rozhodně jen o servis, který opraví případnou poruchu, vymění olej nebo prozkouší baterii. Jako provozovatelé manipulační techniky oceníte mnohem širší a sofistikovanější služby. Přesně takto k problematice přistupuje značka STILL.
Podle manažera Oddělení fullservisu náhradních dílů, SAP a dalších aspektů servisních služeb ve společnosti STILL, Ing. Martina Rosta, jde u dokonalého servisu o logistiku od A do Z a ještě dál. „STILL si zakládá na tom, že pro každého klienta jsou všechna řešení šitá na míru. Komukoliv tedy dokáží nejen dodat prvotřídní manipulační techniku, ale také naplánovat rozvržení skladu, dodat příslušné regálové systémy, vyškolit řidiče a dlouhodobě se starat o to, aby manipulační technika zůstala plně funkční, “ říká manažer oddělení.
Fullservis pro manipulační techniku
Péče o vysokozdvižné vozíky a o flotilu manipulační techniky nekončí ani jednou ročně prohlídkou jejich technického stavu. „Jednotlivé součásti flotily mají svoje manuály k údržbě, kde jsou dány parametry určující kdy a jak je potřeba pravidelně provádět další kontroly. Hlídání a provedení těchto kontrol ochotně přebírá STILL na sebe,“ dodává Ing. Martin Rosta.
Pravidelnou údržbou lze podle Ing. Martina Rosty předvídat a předcházet většině problémů. „Některé části vozíků je samozřejmě nutné sledovat a popřípadě měnit častěji než jiné. Kola logicky patří k těm nejvíce opotřebovávaným místům. Často se problém objeví i v místech, kde je potřeba aplikovat největší množství síly a energie, tedy v tlakových hadicích či elektronických pohonech. I tzv. dieselové vozíky mají mnoho elektronických prvků, které je potřeba kontrolovat.“ Další poruchy jsou pak podle manažera pouhým náhodným jevem, se kterým si bez problémů a rychle poradí servisní týmy STILL za využití všech diagnostických metod, které mají k dispozici.
STILL – to je hustá servisní síť i skvělá dostupnost originálních náhradních dílů
Servis vysokozdvižných vozíků STILL vždy pracuje pouze s originálními díly. S jejich dostupností není problém. Firma totiž garantuje dostupnost náhradních dílů minimálně po dobu 12 let. Současně je servisní síť velice hustá v rámci celé České republiky. Pokud je pro zákazníka náročné manipulační techniku přivézt do servisu, STILL má k dispozici rovněž pojízdnou servisní dílnu. Ta je skvěle vybavena, včetně náhradních dílů. Nové jsou doplňovány denně, takže porucha pro zákazníka STILL znamená skutečně minimální prostoje. Personálně je denně na cestách za zákazníky zhruba 80 techniků STILL. Řada dílen pak funguje ještě zcela samostatně. U některých velkých klientů je servis STILL zřízen přímo.
Ze STILL k vám dojedou dokonce VZV i umýt
Udržení flotily VZV v kondici závisí rovněž na jejich pravidelném čištění. Avšak při mytí vysokozdvižných vozíků je nutné dodržovat pravidla ochrany životního prostředí, což je v mnoha provozech velice problematické plnit. Nemluvě o nákladech. Úřady přesně vědí, že právě firmy používající VZV jsou snadným zdrojem příjmů z pokut za nedodržení různých pravidel. Ve STILL jim byl problém znám. A proto právě v České republice vznikla myšlenka, dovézt myčku VZV přímo k zákazníkovi. Výsledek se povedl. Dnes si stačí službu mytí VZV objednat a servisní mobilní myčka manipulační techniky přijede přímo za vámi. Zcela soběstačná, pokud jde o vodu, elektrickou energii, ale především o vlastní čističku odpadních vod.
Nový život pro baterie
Provoz elektrické manipulační techniky ovlivňují baterie. STILL sice dělá osvětu, že provoz elektrických vysokozdvižných vozíků je i přes vyšší pořizovací cenu v provedení Li-Ion baterií výhodnější, přesto je v chodu stále velké množství VZV s olověnými bateriemi. A u těch je známým problémem tzv. sulfatace baterií. U ní dochází v akumulátoru k hromadění síranu olovnatého PbSO4, což výrazně zkracuje život baterie. Obrana proti sulfataci existuje – používat a nabíjet. VZV v provozu, kdy se s ním neustále jezdí, obvykle s problémem nebojuje. Ten vzniká při delší nečinnosti stroje a v případě, kdy dojde k vybití baterie a k jejímu následnému nenabití. S tím nelze otálet a optimální je baterií nabít ihned po vybití. Dalším řešením, jak oživit už i výrazně sulfatací poškozené baterie, je tzv. desulfatace. Je to další unikátní servisní služba STILL pro zákazníky.