Gastronomie je obor, v němž se pohybují především číšníci, servírky nebo kuchaři. Ti všichni musí mít nejen dostatečné dovednosti, ale také správné oblečení. Není možné obsluhovat hosty v riflích a tričku, snad jen v obyčejné vesnické hospůdce. Zákazník musí ihned poznat, kdo ho má obsloužit.
Každý majitel hotelu, restaurace nebo nočního baru by měl pamatovat na to, jak chodí jeho zaměstnanci odívaní. Je nutné obstarat oblečení pro číšníky, servírky i kuchaře. Obslužný personál je vlastně reklamou podniku, tudíž se nejedná o bezvýznamný poznatek. Je naprosto jasné, že se nemůže číšník po restauraci procházet v oděvu, v němž přišel do práce. To je nepřípustné.
Obslužný personál prezentuje vás podnik
Většina lidí dá na první dojem. Určitě odejde z restaurace či baru, který je na první pohled neútulný a špinavý. Stejná pravidla platí pro oblečení pro číšníky, servírky a barmany. Nevzhledně vypadající obsluha kazí vašemu podniku reputaci a rozhodně nepomůže ani krásný úsměv na tváři. Ve výsledku není důležité, jaký typ oděvu pro obsluhu zvolíte, protože je k dostání nespočet stejnokrojů, vždy záleží na stylu a image restaurace či nočního podniku. Tím byste měli začít a držet se toho.
Vybírejte pečlivě, jen tak se nespálíte
V podnicích, kde se schází zámožnější klientela nebo hosté ze zahraničí, byste neměli sázet na obyčejné oblečení. V tomto ohledu je klíčová kombinace černé a bílé barvy. Číšník by měl mít bílou košili a motýlka, servírky elegantní bílou halenku a černou sukni. V klasických či stylových restauracích je to jen na vás. Nutné je docílit toho, aby host poznal, u koho si má jídlo objednat. V nočních barech a na diskotékách je nezbytným zaměstnancem barman, proto by ho měla definovat barmanská zástěra. Příjemný dojem to jen umocní a zákazník se bude stále vracet.