Budování vztahu se zákazníky není žádná věda, i když někomu se to jako věda může jevit. Každá společnost musí pamatovat na to, že zákazník je vždy na prvním místě a že hodnocení firem, respektive firemní zkušenosti se musí brát v potaz. A odpovídání na ně berme jako jeden z tipů, který napomůže k vybudování potřebných vztahů.
Péče o vztah se zákazníkem = péče o brand jako takový
Jak už bylo zmíněno, zákazník je vždy na prvním místě. Prakticky žádná firma nevykvetla, pakliže neměla spokojené zákazníky. V případě, že chcete budovat skutečně úspěšný brand neboli značku, musíte si vypěstovat také skvělý vztah se svými klienty. A tak bychom mohli říct, že péče o vztah se zákazníkem rovná se péče o brand jako takový.
Díky zasílání dotazníků spokojenosti nebo přinášení novinek ze světa, ve kterém působíte, projevujete jakýsi zájem a zákazníci budou na oplátku častěji monitorovat vaši značku. Budou sledovat novinky a nevytratí ji z paměti.
Aktivní komunikace nejen v diskuzních fórech
Aktivní komunikace s klienty musí být prakticky všude, nejen v diskuzních fórech, kde nejčastěji přibývají komentáře nebo názory související s vaší společností. Diskutovat, respektive odpovídat nebo jinak komunikovat musíte i prostřednictvím jiných sítí, mezi něž patří samozřejmě e-mail, také obecně sociální sítě nebo blogy, také telefon, mobil, případně také komunikace off-line.
Domnívat se, že odepsáním na zprávu odpovíte pouze jednomu člověku je mylné. Odepisujte na komentáře a odpovíte prakticky všem. Ostatní uvidí, že názor je podstatný a budou k vám přistupovat daleko jinak.
Dobré vztahy = nižší nálady na získání zákazníka
Pokud budete udržovat dobré vztahy se svými zákazníky, automaticky tím snížíte své náklady na získání zákazníka dalšího, protože ten prvotní se k vám bude velmi rád vracet. Budování vztahů vede k opětovnému nakupování, respektive k nakupování na pravidelné bázi.
Tuto informaci ostatně doporučují i průzkumy, ze kterých vyplývá, že až osmdesát procent lidí věří na doporučení ostatních. A to doporučení vyplývá z dobře vybudovaných vztahů.