Co vám franšíza do života přinese? Pojďte se podívat na přehled kladů a záporů této bezpečné formy podnikání. Proč se do franšízového podnikání dát, a jaká jsou jeho negativa?
Pro: Zavedená značka a zákaznická základna
Zdaleka největší výhodou zavedené franšízy je síla značky a loajalita jejích zákazníků. Nemusíte tak dělat nic proto, aby si vás klienti sami našli. To je v případě uvedení nové značky na trh zcela nemyslitelné, většina podnikatelů svůj podnikatelský plán do roka ukončí.
Proti: Počáteční náklady
Za know-how i podnikatelskou výhodu, kterou získáváte nad svou konkurencí, budete ze začátku muset něco zaplatit. Tyto náklady se vám ale rychle vrátí, a to nejen finančně, ale také časově. Tím, že již budete mít potřebné informace o tom, jak se na trhu pohybovat, nebudete muset řešit nekonečné hodiny pro seznámení se s daným odvětvím i s vaší konkurencí.
Pro: Marketingová podpora
Franšízy často podporují národní kampaň i připravené marketingové materiály pro místní kampaň. Budete tak mít hned ze startu materiály potřebné pro svou propagaci. Navíc za vámi stojí silná značka, takže budování zákaznické důvěry bude o to jednodušší.
Proti: Omezená kreativita
Většina franšízových smluv má velmi explicitní standardy, které umožňují malé nebo žádné změny nebo doplnění značky, což potlačuje jakoukoli kreativitu na straně franšízanta. Používáte jejich systém, řídíte se jejich pravidly. Toto je ve skutečnosti velmi výhodné, protože právě takto eliminujete možná rizika, která z podnikání vyplývají.
Pro: Renomovaní dodavatelé
Franšíza v sobě zahrnuje veškeré potřebné know-how, ale také kvalitní dodavatele. Již fungující vztahy s dodavateli materiálů, které franšízanti potřebují, tak můžete jako začínající podnikatel v daném odvětví využít ve svůj prospěch. Vyhnete se tak neúspěchu, který pramení z nesprávné volby dodavatele.
Franšíza představuje formu podnikání, kdy máte již od začátku své podnikatelské aktivity veškeré potřebné znalosti a náskok před konkurencí.