Pokud jste někdy uvažovali o založení nového internetového obchodu, jistě budete přemýšlet, zda v dnešní době, kdy v naší republice je velké množství e-shopů, má vůbec smysl nový internetový obchod zakládat.
Otázka sortimentu
Pokud uvažujete, že byste do toho půjdete, těžko budete konkurovat velkým nebo dokonce těm největším e-shopům v ČR. Nebudete mít tolik položek skladem, ani tak nízké ceny, tolik peněz na marketing a navíc budete nejspíš ze začátku na vše sami. Výhodou dnes je, že si můžete zprovoznit e-shop zdarma nebo velmi levně a nemusíte být programátory. Existují totiž hotová řešení jako například SHOPTET, které za vás mají přednastaveno vše co k provozu potřebujete. Například pokladní systémy, dopravu, spárování se zbožovými srovnávači nebo třeba nově EET. To vše zdarma nebo v řádech stovek korun měsíčně. Jde tedy o takový pronájem e-shopu. V technickém řešení, tedy není žádný problém. Jak, ale získat zákazníky? Jak je přesvědčit aby nakupovali u vás a ne u vaší konkurence?
Pokud si říkáte, že budete levnější, nebo budete mít velký výběr, s velkou pravděpodobností se úspěch nedostaví. Před vámi to již zkoušeli stovky lidí a bez úspěchu.
Dbejte na kvalitu
Vyberte si sortiment, který budete prodávat rádi, kterému rozumíte a máte k němu vztah. Buďte odborníky a ukažte to například tím, že navíc k e-shopu budete psát blog. Pište vlastní, originální popisky k produktům a vždy rádi poraďte zákazníkům. Specializujte se na úzký profil zboží a buďte silní, co se týče zákaznického servisu. Netvařte se jako velká společnost, ale naopak využijte toho, že jste malý, rodinný e-shop, ale za to do něj dáváte srdce. Zkuste být více přátelští, než vaše větší konkurence, starejte se o své stávající zákazníky.
Počítejte, že to nebude vždy snadné, ale kdo vytrvá, získá na internetovém trhu své místo.
Více o tomto tématu v článku zde
Michal Husák